
Blog webiso #więcej


Czy Twoja strona wyświetla się prawidłowo na telefonie? Sprawdź!
Wiesz, ile użytkowników Internetu najprawdopodobniej przegląda Twoją stronę na urządzeniach mobilnych, na przykład na smartfonach? Ponad 92%! Na to wskazuje tegoroczny raport Digital 2023, badający przemiany Internetu i preferencji jego użytkowników. Podaje on także, że spędzamy dziennie średnio 5 godzin na korzystaniu ze swoich telefonów komórkowych. Liczby nie kłamią – zdecydowanie żyjemy w dobie smartfonów.

Jak skutecznie zabezpieczyć swoją stronę internetową przed wirusami? Sprawdź!

7 zagrożeń po utracie kontaktu z wykonawcą strony
Jak w praktyce utrata kontaktu z osobą lub firmą, która robiła dla Ciebie stronę, może wpłynąć na Twoją witrynę? Co możesz stracić, gdy nie masz możliwości jej modyfikowania i jakie realne zagrożenia się z tym wiążą? Zapraszamy do zapoznania się z naszą listą najważniejszych konsekwencji wynikających z utraty kontaktu z wykonawcą strony.

Świętuj z nami 15-lecie istnienia i otrzymaj 15% zniżki na stronę!

Accessibility – jakie wymagania musi spełniać dostępna strona?
Dostępność cyfrowa – czyli accessibility – jest terminem określającym swobodny dostęp do stron internetowych bez wykluczania kogokolwiek. A jak wiemy – nie wszyscy internauci cieszą się pełną sprawnością. Inicjatywa ta umożliwia im skorzystanie z pełnych treści oferowanych przez witryny internetowe. Jeśli jesteś właścicielem strony lub stron internetowych bądź też zajmujesz się ich tworzeniem, mamy dla Ciebie szereg praktycznych wskazówek, które znacznie ułatwią wykonanie tego zadania.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?
Sklep internetowy z samej swojej definicji musi nie tylko zarabiać na siebie, ale również przynosić zysk właścicielom. Dochód, jaki może zapewnić, zależy w dużej mierze od tego, ilu klientów go odwiedza. To z kolei uzależnione jest mocno od tego, jak bardzo jest widoczny w Internecie. Łatwo znaleźć analogię w świecie rzeczywistym – tutaj również sklep w dobrym, uczęszczanym miejscu jest zdecydowanie chętniej odwiedzany przez klientów niż podobny, ale znajdujący w którejś z bocznych uliczek na przedmieściach. Pozycjonowanie sklepu online przypomina przenoszenie sklepu z takiej właśnie nieatrakcyjnej lokalizacji do lepszej. I temu właśnie tematowi poświęcony jest dzisiejszy artykuł.

Ile kosztuje pozycjonowanie strony www?
Aby strona przyciągała użytkowników oraz generowała konwersję, musi być widoczna w sieci. Wiąże się to z wysokimi pozycjami w wynikach wyszukiwarki Google, a aby je osiągnąć, niezbędna jest optymalizacja naszej witryny. Oczywiście każdy z nas chciałby, aby działania SEO na naszej stronie zostały przeprowadzone w jak najlepszy sposób. A ponieważ nie każdy wie, jak to robić, zatrudnia się do tego celu agencje internetowe lub specjalistów działających samodzielnie. Skoro zatrudniamy – trzeba zapłacić.
Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? Na jaki wydatek trzeba się przygotować? W dzisiejszym tekście przyjrzymy się temu zagadnieniu i postaramy odpowiedzieć na oba te pytania.

Promowanie firmy usługowej – pozycjonowanie na rynku lokalnym
Jeśli chcesz, aby Twoja witryna internetowa pokazywała się na wysokim miejscu wyników wyszukiwania Google, niezbędne będzie podjęcie w tym celu odpowiednich działań związanych z jej optymalizacją. A jeśli do tego marzy Ci się, aby miała wyraźną widoczność na rynku lokalnym, wówczas potrzeba dodatkowych akcji. Jakich? Na tym właśnie zagadnieniu skupimy się w dzisiejszym tekście. Polecamy go każdemu właścicielowi strony internetowej, której prezentuje ofertę przeznaczoną dla konkretnego obszaru – miasta, dzielnicy, województwa.

Co wpływa na pozycjonowanie strony?
Na łamach naszego bloga pisaliśmy już o tym, jak optymalizować stronę, w jaki sposób sprawdzić jej widoczność w sieci, a także ile czasu zajmuje pozycjonowanie witryny. Kolejnym krokiem będzie wyjaśnienie, jakie czynniki wpływają na jej widoczność oraz pozycję na liście wyszukiwania Google. Warto się z nimi zapoznać, ponieważ wiedza na ten temat pozwoli na wyszukanie błędów leżących po stronie witryny. Umożliwi to ich likwidację, co powinno przyczynić się do jej ulepszenia i pozwolić na podniesienie widoczności. Uprzedzamy jednak, że są pewne aspekty zewnętrzne, leżące poza kontrolą właściciela i na nie – niestety – nie ma się wpływu.

Jak sprawdzić pozycjonowanie strony?
Każdy właściciel strony internetowej jest z pewnością zainteresowany tym, jak prezentuje się ona w wyszukiwarce Google – zwłaszcza jeśli konsekwentnie prowadzimy na naszej witrynie działania związane z SEO. Sposobów na sprawdzenie, jakie efekty one przynoszą, jest kilka. A skoro już omówiliśmy wyczerpująco sposoby na pozycjonowanie stron, czas teraz na przedstawienie metod, dzięki którym sprawdzisz skuteczność prowadzonych działań optymalizacyjnych.

Czy można (i czy warto) pozycjonować stronę internetową samemu?
Pozycjonowanie strony internetowej to „temat rzeka”, o którym można powiedzieć i napisać wiele. Jest on często także poruszany na łamach naszego bloga, gdzie wielokrotnie pisaliśmy o tym, czym właściwie jest SEO, ile trwa pozycjonowanie strony oraz jakie elementy na nie wpływają. Zazwyczaj zachęcamy, aby do przeprowadzenia optymalizacji zatrudnić profesjonalistów, jednak czytając wspomniane teksty, każdy może poczuć ochotę, aby samodzielnie spróbować pozycjonowania. Czy jest to możliwe?
Owszem – jak najbardziej. Potrzebne są jednak dwie bardzo istotne rzeczy. Pierwszą jest cierpliwość, drugą – wiedza. Tej pierwszej nie jesteśmy w stanie zapewnić, ale drugą jak najbardziej – znajdziesz ją w dalszej części tekstu, do którego lektury gorąco zachęcamy.

Google PLA – jak stworzyć skuteczną kampanię reklamową?
Czy zdarzyło Ci się kiedyś spotkać z określeniem „kampania PLA” lub „Google Zakupy”? Jeśli nie, warto to zmienić. Google PLA to rodzaj kampanii reklamowej, która ma na celu zwiększenie sprzedaży w e-commerce. Google opracowało jej zasady tak, że jest ona niezwykle atrakcyjna dla zleceniodawców. A jak może to potwierdzić wielu właścicieli sklepów online, cechuje ją duża skuteczność. Dlatego korzystają z tego rozwiązania większe i mniejsze witryny. W dzisiejszym tekście wyjaśniamy, w jaki sposób działa oraz jakich efektów możesz po niej oczekiwać.

Ile trwa pozycjonowanie strony www?
„Pozycjonowanie” jest dla osób zajmujących się rozwojem strony tym, czym Mount Everest dla alpinisty, czyli celem, do którego dąży się przez większość czasu, a jego osiągnięcie potwierdza nasze umiejętności oraz wiedzę w tym temacie. Jak jednak wiemy z historii, nie każdy alpinista jest w stanie zdobyć tę najwyższą górę świata, co więcej – w wielu przypadkach próby osiągnięcia szczytu kończą się tragicznie. Na szczęście Internet to bezpieczniejsze miejsce – nieudany proces pozycjonowania nie niesie za sobą aż tak tragicznych konsekwencji, choć trzeba przyznać, że dla wielu stron jest to być albo nie być online.

Grupa docelowa, czyli jak określić swój target?
Określenie właściwej grupy docelowej to praktycznie podstawa każdej działalności. Jeśli bowiem zaczynasz prowadzić swój biznes, musisz mieć konkretnych odbiorców, do których będziesz kierować swoją ofertę. Im lepiej są oni wyprofilowani, tym większa szansa na sukces Twojej firmy oraz możliwość ewentualnego zoptymalizowania działań marketingowych. Z tego tekstu dowiesz się, w jaki sposób określić grupę docelową i mieć pewność, że adresujesz swoje propozycje do właściwych klientów. To powinno skutecznie pomóc Ci w zwiększeniu sprzedaży, a co za tym idzie – w rozwoju firmy.

Duplicate content – co to jest i jak mu zapobiegać?
„Duplicate content” to po polsku po prostu „powielona treść”. Ale jakiego powielenia to dotyczy? W jaki sposób wpływa na pozycjonowanie strony i jej ocenę przez Google? Aby odpowiedzieć na to pytanie, musimy najpierw uściślić, co pojęcie to dokładnie oznacza. Pozwoli to lepiej zrozumieć, jaki wpływ ma zjawisko duplikacji treści na pozycjonowanie danej witryny. A wiedza na ten temat jest niezwykle istotna – zwłaszcza jeśli chcesz, aby Twoja strona znajdowała się na jak najlepszych miejscach na liście wyników wyszukiwania.

Czym jest dostępność stron internetowych?

White paper – kiedy warto stworzyć białą księgę i co powinna zawierać?
„White paper” to w dosłownym tłumaczeniu „biały papier”, jednak bardziej eleganckim, polskim odpowiednikiem będzie termin „biała księga”. A skoro „księga”, pojawia się pytanie – jakie informacje zawiera? Wyjaśnimy to zagadnienie w tym wpisie, ale na tym nie koniec – doradzimy również, jak prawidłowo stworzyć swój własny white paper zgodnie z najlepszymi praktykami.

Jak wygląda Internet w 2022 roku? Krótki przegląd
W latach 90. XX wieku rzeczy takie jak możliwość prowadzenia rozmowy wideo czy błyskawicznego znalezienia poszukiwanych informacji były tylko pomysłami rodem z powieści i filmów science fiction. Jednak po „rewolucji internetowej” w pierwszej dekadzie XXI wieku do wielu tych technologii się przyzwyczailiśmy i nie stanowią one niczego niezwykłego.

Treści o treściach, czyli co powinien zawierać brief dla copywritera?
Copywriter to osoba, która jest odpowiedzialna za tworzenie treści. Jakich? To już zależy od tego, co chce się mieć na stronie. Opisy produktów, artykuły blogowe, hasła reklamowe, posty na Facebooku? Copywriter to osoba elastyczna, która ubierze w słowa to, co chcesz przekazać. Jednak aby to zrobiła, koniecznie musi mieć konkretne wytyczne, czyli brief. Co powinien zawierać taki dokument?
Prezentujemy wszystkie ważne informacje na ten temat – jeśli ściśle się do nich zastosujesz, powinno wykluczyć to wszelkie nieporozumienia i możesz spodziewać się oczekiwanego efektu. A może nawet lepszego?

Mobile first – dlaczego warto dbać o użytkowników urządzeń mobilnych?
Nie jest tajemnicą, że kolosalna liczba osób używa do przeglądania sieci urządzeń mobilnych, a zwłaszcza smartfonów. Jak podają statystyki, w ten sposób Internet „odwiedza” codzienne ponad 56% Polaków! Oznacza to, że smartfon jest źródłem informacji i rozrywki dla ponad 15 mln osób.

Insight konsumencki – jak poznanie potrzeb klientów przekłada się na sprzedaż
Czy zdarzyło Ci się kiedyś spotkać z określeniem „insight konsumencki”? Jeśli nie, najwyższy czas to zmienić i dowiedzieć się, co ono oznacza – zwłaszcza, gdy działasz na obszarze szeroko pojętego marketingu. Wyjaśniamy znaczenie tego terminu oraz doradzamy, jak wykorzystać tę metodę w planowaniu strategii.

Wszystko, co musisz wiedzieć o hostingu i serwerze FTP
Każda osoba, która chce mieć własną stronę internetową, musi znać dwa istotne terminy: „hosting” oraz „serwer FTP”. Są one niezwykle istotne przy prowadzeniu witryny i dobrze wiedzieć, czego dotyczą. I to właśnie te dwie kwestie omawiamy w tym artykule. Gwarantujemy, że po jego lekturze zagmatwane do tej zagadnienia techniczne staną się dla Ciebie zrozumiałe!

Jak identyfikacja wizualna pomoże naszej marce zbudować spójny wizerunek?
Nie jest tajemnicą, że większość ludzi to wzrokowcy, dlatego najłatwiej zapamiętać im to, co zobaczą. Jeśli będzie to oryginalna, wpadająca w oko grafika lub kompozycja elementów wizualnych, wówczas zostanie z nami na dłużej i będziemy trwale kojarzyć ją z daną marką, produktem lub usługą.

Google Ads – krótki przewodnik po systemie reklamowym Google
Nie da się ukryć, że Internet reklamami stoi. Pojawiają się wszędzie – na witrynach informacyjnych, blogach, stronach osób prywatnych, w serwisach specjalistycznych. Ich największym dostawcą jest oczywiście firm Google, która właśnie dzięki nim osiągnęła sukces i znalazła się na obecnej pozycji giganta IT. Chociaż reklamy zazwyczaj irytują internautów, trudno sobie bez niech wyobrazić funkcjonowanie współczesnego internetu.

Pamięć cache – czym jest i do czego służy na stronie www?
Czytając artykuły dotyczące stron internetowych, poradniki związane z optymalizacją systemu operacyjnego oraz inne teksty związane z IT, możemy natknąć się na określenie „pamięć cache”. Co ono właściwie oznacza? Jaki ma wpływ na działanie laptopa, komputera i smartfona? I czy można w jakiś sposób wykorzystać ją na swojej stronie internetowej? Odpowiadamy na wszystkie te pytania i wyjaśniamy, na czym polega jej funkcjonowanie – przeczytaj i dowiedz się wszystkiego na ten temat.

5 wskazówek, jak prowadzić skuteczny fanpage marki
Dzisiejszy biznes w dużej mierze opiera się na szukaniu nowych klientów w Internecie. Miejscami, dzięki którym możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, są przede wszystkim sieci społecznościowe. Wśród nich oczywiście dominuje doskonale wszystkim znany Facebook, który stał się niemal ich synonimem. Dlatego niezależnie od tego, czy ma się prywatne konto w sieci społecznościowej czy nie, posiadanie własnego fanpage jest niezwykle ważne zarówno dla pozyskiwania potencjalnych odbiorców, jak i tworzenia oraz umacniania wizerunku marki.

Persona UX – jak krok po kroku stworzyć profil użytkownika
„Persona” to po prostu „osoba”. Ale z dodatkiem „UX” to już całkiem co innego, choć jakby… to samo. Mamy tu bowiem do czynienia z wykreowaną na potrzeby produktu personifikacją, będącą niejako syntezą osób potencjalnie zainteresowanych jego nabyciem bądź użytkowaniem. Jak się wykorzystuje taki wirtualny byt? I co równie istotne – w jaki sposób się go tworzy? Odpowiadamy na wszystkie pytania – przeczytaj i dowiedz się tego!

Jak strona internetowa może Ci pomóc w budowaniu marki osobistej?
Strona internetowe powstają w różnym celu – mogą służyć zaprezentowaniu odbiorcom naszej oferty czy też ułatwieniu im kontaktu z nami. Oprócz celów operacyjnych stworzenie strony www może także być częścią bardziej długofalowego procesu, zwanego personal brandingiem. Jak własna strona www pomoże nam w świadomym kreowaniu swojej marki osobistej? Czytaj dalej!

Customer journey, czyli jak zrozumieć użytkownika
Customer journey to – ogólnie mówiąc – spojrzenie na stronę oraz jej mechanizmy z perspektywy przeciętnego użytkownika. W jakim celu? Otóż jest to najlepszy sposób na to, aby poznać jego sposób poruszania się po stronie, a co za tym idzie – jej słabe punkty, mogące wpływać negatywnie na doświadczenie odbiorcy. Aby zrozumieć, jak powinna przebiegać customer journey oraz na co zwracać uwagę, potrzebne są szersze wyjaśnienia, które znajdziesz w poniższym tekście.

Jak remarketing może wpłynąć na wzrost konwersji na naszej stronie? Sprawdź!
Remarketing to jeden ze sposobów na to, jak zwiększyć ruch i konwersję na Twojej stronie internetowej. Choć nazwa może kojarzyć z się z innym terminem – rebranding – są to dwa całkowicie różne rodzaje działania. W poniższym tekście zaprezentujemy, czym jest, jakie daje zalety jego wprowadzenie oraz w jakich sieciach reklamowych można go wykorzystać. Przeczytaj, a może stwierdzisz, że to coś, co jest Ci akurat potrzebne?

Breadcrumbs – dlaczego to tak ważny element nawigacji po witrynie
„Breadcrumbs” to w dosłownym tłumaczeniu z języka angielskiego „okruszki chleba”. Ale co mogą mieć wspólnego okruchy chleba z Internetem? Otóż tym terminem określa się istotne elementy dobrze zaprojektowanej strony internetowej. Czym są, jakie jest ich działanie i jakie powinny być prawidłowe „okruszki”? Wyjaśniamy i doradzamy – zobacz już teraz!

5 najlepszych programów dla UX designera – wybierz najlepszy dla siebie!
Praca UX designera jest bardzo specyficzna. Wiąże się z tym także stosowanie odpowiednich, specjalistycznych narzędzi do działania. I jak w każdej pracy związanej z programowaniem, także i tutaj mamy szeroki wybór propozycji. Spośród nich wyłoniliśmy pięć uznawanych za najlepsze do zadań związanych z UX designem. Dowiedz się, w jaki sposób mogą pomoc w wykonywaniu obowiązków związanych z tym stanowiskiem oraz czym poszczególne programy różnią się od siebie.

Przyjazne linki – czyli o optymalizacji adresów URL
Czy wiesz, że już sam adres strony internetowej może pracować dla Ciebie i mieć bardzo pozytywny wpływ na SEO? Oczywiście nie będzie tak działać każdy, a jedynie odpowiednio przygotowany. Co musi mieć, aby określić go jako „przyjazny” zarówno dla użytkownika, jak i robotów wyszukujących Google? Wyjaśniamy i doradzamy – zobacz!

Gated content – czy opłaca się postawić na ekskluzywne treści?
„Gated content” to określenie, które od pewnego czasu jest coraz częściej używane w marketingu internetowym. Jak można się domyślić, dotyczy treści (content). Ale co oznacza gated, czyli (w wolnym tłumaczeniu) „za bramą”? Nie jest to nic bardzo skomplikowanego, ale może mieć wpływ nie tylko na ruch na Twojej witrynie, ale również stanowić regularne źródło przychodu oraz umacniać świadomość marki. W poniższym tekście wyjaśniamy wszystko, co powinieneś na ten temat wiedzieć. Przeczytaj i dowiedz się, czy warto spróbować tego rozwiązania u siebie.

Wyszukiwanie obrazem, czyli krótki przewodnik po Google Grafika
Wyszukiwarkę Google zna praktycznie każdy użytkownik Internetu. Ale nie każdy wie, że firma ta udostępnia również usługę wyszukiwania obrazem. Funkcjonalność ta to Google Grafika i możesz wykorzystać ją nie tylko do tego, aby odnaleźć poszukiwane przez siebie obrazy, ale również w celu podniesienia widoczności swojej witryny. W jaki sposób zrobić jedno i drugie?

UX Researcher – ekspert od doświadczenia użytkowników
„UX” to skrótowiec od angielskich słów „User Experience”, czyli „doświadczenie użytkownika”. „Researcher” oznacza natomiast „badacza”. Czym właściwie zajmuje się taka osoba? Z jakich narzędzi korzysta, aby stworzyć najlepsze środowisko dla użytkowników stron internetowych? Odpowiadamy na te pytania – zobacz i dowiedz się tego!

Design thinking – czym jest myślenie projektowe i jak je wykorzystać w swoim biznesie?
„Myślenie projektowe” – czy to określenie coś Ci mówi? Jeśli nie, czas najwyższy to zmienić. Jest to bowiem metoda pozwalająca na odkrycie i wdrożenie innowacji, które sprawią, że Twój biznes rozkwitnie. Musisz jednak wiedzieć, jak podejść do tematu oraz w jaki sposób wykorzystać posiadane możliwości, aby osiągnąć swój cel. W poniższym tekście przybliżmy Ci ten temat oraz doradzimy najlepsze sposoby na jego wykorzystanie dla swoich potrzeb.

Grafiki do Internetu – o czym musisz pamiętać?
Mówiąc „grafika w sieci”, mamy zazwyczaj na myśli zdjęcia i ilustracje zdobiące daną witrynę internetową. Zasadniczo jest to prawda, jednak… nie cała. Dlaczego? Otóż grafika to także design strony, ikonki, przyciski i inne elementy wizualne – zarówno interaktywne, jak i statyczne. Ponadto dzieli się ona na wektorową i rastrową. Dla osoby prowadzącej lub tworzącej witrynę ważne jest także to, aby grafika wspierała SEO i była legalna.

RODO i polityka prywatności – dlaczego są niezbędne na każdej stronie?
Każdy, kto kiedykolwiek przeglądał strony w Internecie, z pewnością natknął się przy wchodzeniu na nie na wyskakujące okienko, informujące o korzystaniu z plików cookies i przetwarzaniu danych użytkownika w celu personalizowania treści lub reklam. Pojawienie się takich okienek jest spowodowane koniecznością przestrzegania RODO, czyli rozporządzenia o ochronie danych osobowych. Skąd się wzięło, na czym polega oraz dlaczego musisz mieć klauzulę o przetwarzaniu danych osobowych na swojej stronie?

QA i testowanie – dlaczego to niezbędny etap wdrożenia strony www?
„QA” to skrót od angielskich słów „Quality Assurance”. Po polsku jest to po prostu „zapewnienie jakości”. W przypadku strony internetowej ma to na celu zagwarantowanie jej sprawnego działania, a odwiedzającym ją użytkownikom – jak najlepszego doświadczenia (User Experience) podczas spędzania na niej czasu. Przełoży się to na zadowolenie internautów, a w dłuższej perspektywie będzie mieć pozytywny wpływ na jej konwersję i ruch na niej.
W jaki sposób przeprowadza się testy jakości strony? Dlaczego warto poświęcić na nie czas i środki? Czytaj dalej!

One step checkout – dlaczego warto go wdrożyć w naszym e-commerce?
Aby sklep internetowy odniósł sukces, a klienci chętnie do niego wracali, niezbędne jest zadbanie o każdy jego element. Liczy się całość i nie można zapomnieć dosłownie o żadnym aspekcie – zaczynając od samego wyglądu sklepu, poprzez interfejs użytkownika, na procesie płatności kończąc. One step checkout to rozwiązanie właśnie dla tego ostatniego kroku procesu sprzedażowego. Na czym polega i czy warto je zaimplementować na swojej witrynie?

Wybór domeny internetowej – dlaczego to takie ważne?
Wybór domeny internetowej dla Twojego biznesu nie wydaje się trudnym zadaniem. Jednak gdy przychodzi do działania, okazuje się, że nieprzemyślana decyzja może mocno zaszkodzić rozwojowi strony, a co za tym idzie – firmy. Dlatego tak ważne jest, aby domena spełniała szereg wymogów i aby uniknąć błędów, które mogą pojawić się podczas jej wyboru.
Jakie to wymogi i jakie to błędy? O tym w dalszej części artykułu – przeczytaj i dowiedz się tego!

Rebranding Webiso – case study
Chociaż na rynku istniejemy już od ponad 12 lat, nie ustajemy w zadawaniu sobie pytania nad celem naszej działalności i misją, która daje nam motywację do codziennego wysiłku. Chcąc zyskać większą świadomość w tym zakresie, ostatnie miesiące przeznaczyliśmy na opracowywanie kultury firmy, czego widocznym efektem był rebranding i gruntowne odświeżenie naszego wizerunku. Zapraszamy do zapoznania się z krótkim case study tego procesu!

SEO i SEM – czym się różnią i jak wykorzystać je w swoim biznesie?
„SEO” oraz „SEM” to dwa podstawowe pojęcia w dziedzinie pozycjonowania stron internetowych. Ogólnie mówiąc, opisują one szereg działań, których celem jest osiągnięcie przez daną stronę wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwarek internetowych. To zaś powinno przełożyć się na zwiększony ruch na stronie. Na czym polegają te działania i czym różni się SEO od SEM? Dowiesz się w poniższym artykule!

Social selling – co to jest i jak możesz to wykorzystać?
Social selling to trend w sieci, który od kilku lat zyskuje coraz bardziej na znaczeniu. W dosłownym tłumaczeniu możemy przetłumaczyć ten termin jako „sprzedawanie społecznościowe”, będzie to jednak niezwykle mylące. Dlaczego? Nie chodzi tu o sprzedaż bezpośrednią. Zatem czym jest social selling? Przeczytaj i dowiedz się!

Metodyki zarządzania projektami informatycznymi – poznaj najważniejsze!
Metodyka zarządzania projektem informatycznym to z góry ustalony sposób prowadzenia takiego projektu – organizacji pracy, rozkładu zadań, realizacji poszczególnych etapów, kontaktu z klientem czy rozplanowania czasowego. Najczęściej za wprowadzenie wybranej metodyki w danym projekcie odpowiedzialny jest project manager lub inna osoba zajmująca się jego koordynacją.

Technologie w tworzeniu stron internetowych – poznaj najważniejsze!
Podczas tworzenia stron www wykorzystywanych jest wiele technologii, które wzajemnie ze sobą współpracują. I chociaż każda z nich odpowiada za coś innego, razem składają się na sprawnie funkcjonującą witrynę. Jakie narzędzia IT wykorzystywane są najczęściej podczas tworzenia strony?

SXO – pozycjonowanie z myślą o użytkowniku
Każdy właściciel strony internetowej chce mieć na niej jak największy ruch. Jednym ze sposobów na jego osiągnięcie i zwiększenie jest oczywiście pozycjonowanie. Dużą rolę pełni w nim SEO, czyli optymalizacja treści na witrynie pod kątem wyszukiwarek internetowych. SXO to niejako „bardziej zaawansowane” SEO, a co za tym idzie – może przynieść znacznie lepsze efekty niż zwykłe. Na czym polega i jak można je wdrożyć? Wyjaśniamy – przeczytaj i dowiedz się tego!

Jak wybrać kolorystykę strony www? Praktyczne wskazówki
Projektowanie strony internetowej to konieczność nieustannego podejmowania rozmaitych decyzji projektowych. Web designer na etapie przygotowywania projektu graficznego ustala wygląd poszczególnych widoków i składających się na nie sekcji, ich wzajemne ułożenie, a także – kolorystykę strony.

6 wskazówek, jak zadbać o SEO podczas wdrażania strony internetowej
Częstą praktyką jest dbanie o działania związane z optymalizacją strony www dopiero po jej wdrożeniu – na etapie przygotowywania treści lub nawet jeszcze później. W tym wpisie chcieliśmy Cię przekonać, że o SEO warto myśleć jak najwcześniej – najlepiej już na etapie przygotowywania planu witryny. Pozwoli Ci to już od początku jej istnienia w sieci zadbać o jej wysoką widoczność w sieci oraz uniknąć konieczności wprowadzania czasem kosztownych lub czasochłonnych poprawek w przyszłości.

6 działań, które musisz podjąć po wdrożeniu strony #5 – utrzymanie
Myli się ten, kto sądzi, że prace nad stroną internetową kończą się w momencie jej wdrożenia. Właściwie – dopiero kiedy umieścimy stronę w Internacie, powinniśmy podjąć szereg działań, aby nasza strona funkcjonowała poprawnie. O jakich działaniach mowa?

Prezentacja – niezbędny etap podczas wdrażania strony www #4 – prezentacja i poprawki
Niezwykle ważnym etapem w procesie tworzenia strony www stanowi jej prezentacja – zarówno przed całym teamem odpowiedzialnym za wdrożenie, jak i przed klientem. To doskonały moment, żeby przejrzeć się, jaki efekt przyniosły dotychczasowe prace nad stroną, oraz zastanowić się, co jeszcze można zrobić, aby ostateczny kształt witryny był jak najbardziej zadowalający dla zleceniodawcy.

Jak wygląda implementacja strony www? #3 – wdrożenie
Gdy już mamy dokładną specyfikację naszej przyszłej strony oraz jej projekt graficzny, możemy przystąpić do kluczowego etapu, czyli jej implementacji. Właściwie – nie my, ale zespół developerski.

Jak wygląda przygotowanie projektu graficznego strony? #2 – koncepcja designu
W poprzednim wpisie blogowym mówiliśmy o specyfikacji jako pierwszym elemencie tworzenia strony internetowej. Dziś przyjrzymy się bliżej kwestii tworzenia koncepcji graficznej – jest to proces o wiele bardziej złożony niż zwykłe dobieranie kolorów czy efektów wizualnych, jak często potocznie się o nim myśli.

O czym musisz wiedzieć, zanim zlecisz stronę www? #1 – specyfikacja
Postanowiłeś, że chcesz mieć nową stronę internetową? Znakomicie! Nie oznacza to jednak końca podejmowania kolejnych decyzji – w zasadzie jest to dopiero ich początek. Pierwszym etapem wdrożenia strony www powinno być bowiem opracowanie szczegółowej jej specyfikacji – bez niej witryna będzie nieprzemyślana, a co za tym idzie, nieskuteczna.

5 kroków do wdrożenia strony internetowej
W powszechnym rozumieniu stworzenie strony internetowej sprowadza się do napisania przez programistę kodu. Nic bardziej mylnego!

UX – dlaczego tak ważne jest User Experience na stronach www?
Najogólniej mówiąc, UX (ang. user experience), jak sama nazwa wskazuje, zajmuje się dbaniem o pozytywne doświadczenia użytkownika płynące z użytkowania danego produktu. Choć w zasadzie dziedzina ta dotyczy niemal każdego rodzaju wytworów człowieka, szczególną popularność zdobyła ona w szeroko pojętym świecie IT – najczęściej o user experience mówi się w kontekście projektowania aplikacji, sklepów i serwisów internetowych, oprogramowania lub urządzeń elektronicznych.

Storytelling – jak wykorzystać go w budowaniu swojej marki
Co to jest storytelling?
Storytelling, czyli marketing narracyjny, to, mówiąc najprościej, budowanie opowieści wokół marki. Tradycyjny język marketingowy, skupiający się na opisywaniu zalet firmy czy produktu, powoli odchodzi do lamusa. Ludzie, bombardowani przez lata nachalnymi marketingowymi treściami, „uodpornili się” już na nie. Obecnie, aby przyciągnąć ich uwagę, trzeba zaproponować coś niestandardowego. I to właśnie robi storytelling: zachęca do wybrania określonej marki, ale w sprytniejszy sposób – poprzez odwołanie się do emocji odbiorców i wyznawanych przez nich wartości.
Jak zatem wygląda komunikat stworzony w duchu storytelligu? Zamiast prostego, niezbyt kreatywnego tekstu w stylu „wybierz nas, bo nasze produkty lub usługi wyróżniają się najwyższą jakością”, zaciekawi odbiorcę opowieścią – fikcyjną lub prawdziwą anegdotą, która pozornie będzie niepowiązana z marką, jej puenta będzie jednak w jakiś sposób do niej nawiązywać. Ważne, by nie używać zbyt bezpośredniego języka – techniki storytelligowe unikają nachalności i mówienia „wprost”, zamiast tego odwołują się do wyobraźni odbiorcy i pozwalają mu samodzielnie wyciągać wnioski. Stąd tak ważne jest, by fabuła owej historii, mimo całej swojej opowieściowej otoczki, była stosunkowo prosta i jednoznaczna – tak, by odbiorca po zapoznaniu się z nią natychmiast rozumiał, jak znajduje ona swoje odzwierciedlenie w funkcjonowaniu naszej firmy.
Storytelling w Twoim biznesie
Nie zawsze storytelling wiąże się z koniecznością wymyślania skomplikowanych historii. Chodzi tu o to, by za komunikatem marketingowym stało coś więcej – emocje, idee, określony styl życia. Czasem wystarczy więc ubrać swój przekaz marketingowy w odpowiednie slogany i hasła, które dadzą odbiorcy wrażenie, że wybierając Twoją firmę, wybiera określony stosunek do świata.
Storytelling może być używany na różnorodne sposoby. Może w nim chodzić o doraźne rzeczy, takie jak sprzedaż określonego produktu czy usługi, ale też celem może być długofalowe działanie, takie jak kreowanie spójnego wizerunku firmy. Przypomnij sobie nazwy kilku wybranych marek z różnych branż i pomyśl, jakie skojarzenia one w Tobie wywołują. Wiele znanych firm kojarzy się ludziom w ściśle określony sposób, z pewnymi emocjami i wartościami. To właśnie jest storytelling – budowanie spójnego i przemyślanego wizerunku w oparciu o opowieść, nawet jeśli takie działanie praktykowane było jeszcze przed wymyśleniem i popularyzacją tego hasła.
Warto podkreślić, że storytelling ma zastosowanie nie tylko w komunikacji firma – klient, ale także firma – pracownicy. Wiele marek wykorzystuje storytelling w budowaniu swojego pozytywnego obrazu jako pracodawcy, tak zwanym employer brandingu. Takie miejsca pracy, publikując na przykład ogłoszenia dotyczące poszukiwania kandydata na określone stanowisko, poza standardowymi wymaganiami odwołują się na przykład do kultury firmy, podkreślając, że nowy pracownik będzie miał aktywny udział w jej tworzeniu.
