Blog webiso #więcej

Czy Twoja strona wyświetla się prawidłowo na telefonie? Sprawdź!

Wiesz, ile użytkowników Internetu najprawdopodobniej przegląda Twoją stronę na urządzeniach mobilnych, na przykład na smartfonach? Ponad 92%! Na to wskazuje tegoroczny raport Digital 2023, badający przemiany Internetu i preferencji jego użytkowników. Podaje on także, że spędzamy dziennie średnio 5 godzin na korzystaniu ze swoich telefonów komórkowych. Liczby nie kłamią – zdecydowanie żyjemy w dobie smartfonów.

czytaj więcej

7 zagrożeń po utracie kontaktu z wykonawcą strony

Jak w praktyce utrata kontaktu z osobą lub firmą, która robiła dla Ciebie stronę, może wpłynąć na Twoją witrynę? Co możesz stracić, gdy nie masz możliwości jej modyfikowania i jakie realne zagrożenia się z tym wiążą? Zapraszamy do zapoznania się z naszą listą najważniejszych konsekwencji wynikających z utraty kontaktu z wykonawcą strony.

czytaj więcej

Świętuj z nami 15-lecie istnienia i otrzymaj 15% zniżki na stronę!

Zgłoś się do nas po 15-procentowy rabat na wszystkie nasze usługi i już dziś dołącz do społeczności blisko 600 Klientów, którym pomogliśmy na przestrzeni tych 15 lat rozwinąć skrzydła i wypłynąć ze swoją wyjątkową ofertą na szerokie wody Internetu! Wystarczy, że wspomnisz o rabacie w rozmowie telefonicznej lub mailowo już przy pierwszym kontakcie!
czytaj więcej

Accessibility – jakie wymagania musi spełniać dostępna strona?

Dostępność cyfrowa – czyli accessibility – jest terminem określającym swobodny dostęp do stron internetowych bez wykluczania kogokolwiek. A jak wiemy – nie wszyscy internauci cieszą się pełną sprawnością. Inicjatywa ta umożliwia im skorzystanie z pełnych treści oferowanych przez witryny internetowe. Jeśli jesteś właścicielem strony lub stron internetowych bądź też zajmujesz się ich tworzeniem, mamy dla Ciebie szereg praktycznych wskazówek, które znacznie ułatwią wykonanie tego zadania.

czytaj więcej

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Sklep internetowy z samej swojej definicji musi nie tylko zarabiać na siebie, ale również przynosić zysk właścicielom. Dochód, jaki może zapewnić, zależy w dużej mierze od tego, ilu klientów go odwiedza. To z kolei uzależnione jest mocno od tego, jak bardzo jest widoczny w Internecie. Łatwo znaleźć analogię w świecie rzeczywistym – tutaj również sklep w dobrym, uczęszczanym miejscu jest zdecydowanie chętniej odwiedzany przez klientów niż podobny, ale znajdujący w którejś z bocznych uliczek na przedmieściach. Pozycjonowanie sklepu online przypomina przenoszenie sklepu z takiej właśnie nieatrakcyjnej lokalizacji do lepszej. I temu właśnie tematowi poświęcony jest dzisiejszy artykuł.

czytaj więcej

Ile kosztuje pozycjonowanie strony www?

Aby strona przyciągała użytkowników oraz generowała konwersję, musi być widoczna w sieci. Wiąże się to z wysokimi pozycjami w wynikach wyszukiwarki Google, a aby je osiągnąć, niezbędna jest optymalizacja naszej witryny. Oczywiście każdy z nas chciałby, aby działania SEO na naszej stronie zostały przeprowadzone w jak najlepszy sposób. A ponieważ nie każdy wie, jak to robić, zatrudnia się do tego celu agencje internetowe lub specjalistów działających samodzielnie. Skoro zatrudniamy – trzeba zapłacić.

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? Na jaki wydatek trzeba się przygotować? W dzisiejszym tekście przyjrzymy się temu zagadnieniu i postaramy odpowiedzieć na oba te pytania.

czytaj więcej

Promowanie firmy usługowej – pozycjonowanie na rynku lokalnym

Jeśli chcesz, aby Twoja witryna internetowa pokazywała się na wysokim miejscu wyników wyszukiwania Google, niezbędne będzie podjęcie w tym celu odpowiednich działań związanych z jej optymalizacją. A jeśli do tego marzy Ci się, aby miała wyraźną widoczność na rynku lokalnym, wówczas potrzeba dodatkowych akcji. Jakich? Na tym właśnie zagadnieniu skupimy się w dzisiejszym tekście. Polecamy go każdemu właścicielowi strony internetowej, której prezentuje ofertę przeznaczoną dla konkretnego obszaru – miasta, dzielnicy, województwa.

czytaj więcej

Co wpływa na pozycjonowanie strony?

Na łamach naszego bloga pisaliśmy już o tym, jak optymalizować stronę, w jaki sposób sprawdzić jej widoczność w sieci, a także ile czasu zajmuje pozycjonowanie witryny. Kolejnym krokiem będzie wyjaśnienie, jakie czynniki wpływają na jej widoczność oraz pozycję na liście wyszukiwania Google. Warto się z nimi zapoznać, ponieważ wiedza na ten temat pozwoli na wyszukanie błędów leżących po stronie witryny. Umożliwi to ich likwidację, co powinno przyczynić się do jej ulepszenia i pozwolić na podniesienie widoczności. Uprzedzamy jednak, że są pewne aspekty zewnętrzne, leżące poza kontrolą właściciela i na nie – niestety – nie ma się wpływu.

czytaj więcej

Jak sprawdzić pozycjonowanie strony?

Każdy właściciel strony internetowej jest z pewnością zainteresowany tym, jak prezentuje się ona w wyszukiwarce Google – zwłaszcza jeśli konsekwentnie prowadzimy na naszej witrynie działania związane z SEO. Sposobów na sprawdzenie, jakie efekty one przynoszą, jest kilka. A skoro już omówiliśmy wyczerpująco sposoby na pozycjonowanie stron, czas teraz na przedstawienie metod, dzięki którym sprawdzisz skuteczność prowadzonych działań optymalizacyjnych.

czytaj więcej

Czy można (i czy warto) pozycjonować stronę internetową samemu?

Pozycjonowanie strony internetowej to „temat rzeka”, o którym można powiedzieć i napisać wiele. Jest on często także poruszany na łamach naszego bloga, gdzie wielokrotnie pisaliśmy o tym, czym właściwie jest SEO, ile trwa pozycjonowanie strony oraz jakie elementy na nie wpływają. Zazwyczaj zachęcamy, aby do przeprowadzenia optymalizacji zatrudnić profesjonalistów, jednak czytając wspomniane teksty, każdy może poczuć ochotę, aby samodzielnie spróbować pozycjonowania. Czy jest to możliwe?

Owszem – jak najbardziej. Potrzebne są jednak dwie bardzo istotne rzeczy. Pierwszą jest cierpliwość, drugą – wiedza. Tej pierwszej nie jesteśmy w stanie zapewnić, ale drugą jak najbardziej – znajdziesz ją w dalszej części tekstu, do którego lektury gorąco zachęcamy.

czytaj więcej

Google PLA – jak stworzyć skuteczną kampanię reklamową?

Czy zdarzyło Ci się kiedyś spotkać z określeniem kampania PLA” lub Google Zakupy”? Jeśli nie, warto to zmienić. Google PLA to rodzaj kampanii reklamowej, która ma na celu zwiększenie sprzedaży w e-commerce. Google opracowało jej zasady tak, że jest ona niezwykle atrakcyjna dla zleceniodawców. A jak może to potwierdzić wielu właścicieli sklepów online, cechuje ją duża skuteczność. Dlatego korzystają z tego rozwiązania większe i mniejsze witryny. W dzisiejszym tekście wyjaśniamy, w jaki sposób działa oraz jakich efektów możesz po niej oczekiwać.

czytaj więcej

Ile trwa pozycjonowanie strony www?

Pozycjonowanie” jest dla osób zajmujących się rozwojem strony tym, czym Mount Everest dla alpinisty, czyli celem, do którego dąży się przez większość czasu, a jego osiągnięcie potwierdza nasze umiejętności oraz wiedzę w tym temacie. Jak jednak wiemy z historii, nie każdy alpinista jest w stanie zdobyć tę najwyższą górę świata, co więcej – w wielu przypadkach próby osiągnięcia szczytu kończą się tragicznie. Na szczęście Internet to bezpieczniejsze miejsce – nieudany proces pozycjonowania nie niesie za sobą aż tak tragicznych konsekwencji, choć trzeba przyznać, że dla wielu stron jest to być albo nie być online.

czytaj więcej

Grupa docelowa, czyli jak określić swój target?

Określenie właściwej grupy docelowej to praktycznie podstawa każdej działalności. Jeśli bowiem zaczynasz prowadzić swój biznes, musisz mieć konkretnych odbiorców, do których będziesz kierować swoją ofertę. Im lepiej są oni wyprofilowani, tym większa szansa na sukces Twojej firmy oraz możliwość ewentualnego zoptymalizowania działań marketingowych. Z tego tekstu dowiesz się, w jaki sposób określić grupę docelową i mieć pewność, że adresujesz swoje propozycje do właściwych klientów. To powinno skutecznie pomóc Ci w zwiększeniu sprzedaży, a co za tym idzie – w rozwoju firmy.

czytaj więcej

Duplicate content – co to jest i jak mu zapobiegać?

„Duplicate content” to po polsku po prostu „powielona treść”. Ale jakiego powielenia to dotyczy? W jaki sposób wpływa na pozycjonowanie strony i jej ocenę przez Google? Aby odpowiedzieć na to pytanie, musimy najpierw uściślić, co pojęcie to dokładnie oznacza. Pozwoli to lepiej zrozumieć, jaki wpływ ma zjawisko duplikacji treści na pozycjonowanie danej witryny. A wiedza na ten temat jest niezwykle istotna – zwłaszcza jeśli chcesz, aby Twoja strona znajdowała się na jak najlepszych miejscach na liście wyników wyszukiwania.

czytaj więcej

Czym jest dostępność stron internetowych?

Od pewnego czasu można natknąć się coraz częściej na określenie „dostępność cyfrowa”. Co oznacza ten termin? Co powinien na jego temat wiedzieć właściciel strony internetowej? To właśnie nad tym aspektem skupimy się w poniższym tekście – mamy nadzieję, że za chwilę wszystko stanie jasne.
czytaj więcej

White paper – kiedy warto stworzyć białą księgę i co powinna zawierać?

White paper” to w dosłownym tłumaczeniu „biały papier”, jednak bardziej eleganckim, polskim odpowiednikiem będzie termin „biała księga”. A skoro „księga”, pojawia się pytanie – jakie informacje zawiera? Wyjaśnimy to zagadnienie w tym wpisie, ale na tym nie koniec – doradzimy również, jak prawidłowo stworzyć swój własny white paper zgodnie z najlepszymi praktykami.

czytaj więcej

Jak wygląda Internet w 2022 roku? Krótki przegląd

W latach 90. XX wieku rzeczy takie jak możliwość prowadzenia rozmowy wideo czy błyskawicznego znalezienia poszukiwanych informacji były tylko pomysłami rodem z powieści i filmów science fiction. Jednak po „rewolucji internetowej” w pierwszej dekadzie XXI wieku do wielu tych technologii się przyzwyczailiśmy i nie stanowią one niczego niezwykłego.

czytaj więcej

Treści o treściach, czyli co powinien zawierać brief dla copywritera?

Copywriter to osoba, która jest odpowiedzialna za tworzenie treści. Jakich? To już zależy od tego, co chce się mieć na stronie. Opisy produktów, artykuły blogowe, hasła reklamowe, posty na Facebooku? Copywriter to osoba elastyczna, która ubierze w słowa to, co chcesz przekazać. Jednak aby to zrobiła, koniecznie musi mieć konkretne wytyczne, czyli brief. Co powinien zawierać taki dokument?

Prezentujemy wszystkie ważne informacje na ten temat – jeśli ściśle się do nich zastosujesz, powinno wykluczyć to wszelkie nieporozumienia i możesz spodziewać się oczekiwanego efektu. A może nawet lepszego?

czytaj więcej

Wszystko, co musisz wiedzieć o hostingu i serwerze FTP

Każda osoba, która chce mieć własną stronę internetową, musi znać dwa istotne terminy: „hosting” oraz „serwer FTP”. Są one niezwykle istotne przy prowadzeniu witryny i dobrze wiedzieć, czego dotyczą. I to właśnie te dwie kwestie omawiamy w tym artykule. Gwarantujemy, że po jego lekturze zagmatwane do tej zagadnienia techniczne staną się dla Ciebie zrozumiałe!

czytaj więcej

Google Ads – krótki przewodnik po systemie reklamowym Google

Nie da się ukryć, że Internet reklamami stoi. Pojawiają się wszędzie – na witrynach informacyjnych, blogach, stronach osób prywatnych, w serwisach specjalistycznych. Ich największym dostawcą jest oczywiście firm Google, która właśnie dzięki nim osiągnęła sukces i znalazła się na obecnej pozycji giganta IT. Chociaż reklamy zazwyczaj irytują internautów, trudno sobie bez niech wyobrazić funkcjonowanie współczesnego internetu.

czytaj więcej

Pamięć cache – czym jest i do czego służy na stronie www?

Czytając artykuły dotyczące stron internetowych, poradniki związane z optymalizacją systemu operacyjnego oraz inne teksty związane z IT, możemy natknąć się na określenie „pamięć cache”. Co ono właściwie oznacza? Jaki ma wpływ na działanie laptopa, komputera i smartfona? I czy można w jakiś sposób wykorzystać ją na swojej stronie internetowej? Odpowiadamy na wszystkie te pytania i wyjaśniamy, na czym polega jej funkcjonowanie – przeczytaj i dowiedz się wszystkiego na ten temat.

czytaj więcej

5 wskazówek, jak prowadzić skuteczny fanpage marki

Dzisiejszy biznes w dużej mierze opiera się na szukaniu nowych klientów w Internecie. Miejscami, dzięki którym możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, są przede wszystkim sieci społecznościowe. Wśród nich oczywiście dominuje doskonale wszystkim znany Facebook, który stał się niemal ich synonimem. Dlatego niezależnie od tego, czy ma się prywatne konto w sieci społecznościowej czy nie, posiadanie własnego fanpage jest niezwykle ważne zarówno dla pozyskiwania potencjalnych odbiorców, jak i tworzenia oraz umacniania wizerunku marki.

czytaj więcej

Persona UX – jak krok po kroku stworzyć profil użytkownika

Persona” to po prostu „osoba”. Ale z dodatkiem „UX” to już całkiem co innego, choć jakby… to samo. Mamy tu bowiem do czynienia z wykreowaną na potrzeby produktu personifikacją, będącą niejako syntezą osób potencjalnie zainteresowanych jego nabyciem bądź użytkowaniem. Jak się wykorzystuje taki wirtualny byt? I co równie istotne – w jaki sposób się go tworzy? Odpowiadamy na wszystkie pytania – przeczytaj i dowiedz się tego!

czytaj więcej

Jak strona internetowa może Ci pomóc w budowaniu marki osobistej?

Strona internetowe powstają w różnym celu – mogą służyć zaprezentowaniu odbiorcom naszej oferty czy też ułatwieniu im kontaktu z nami. Oprócz celów operacyjnych stworzenie strony www może także być częścią bardziej długofalowego procesu, zwanego personal brandingiem. Jak własna strona www pomoże nam w świadomym kreowaniu swojej marki osobistej? Czytaj dalej!

czytaj więcej

Customer journey, czyli jak zrozumieć użytkownika

Customer journey to – ogólnie mówiąc – spojrzenie na stronę oraz jej mechanizmy z perspektywy przeciętnego użytkownika. W jakim celu? Otóż jest to najlepszy sposób na to, aby poznać jego sposób poruszania się po stronie, a co za tym idzie – jej słabe punkty, mogące wpływać negatywnie na doświadczenie odbiorcy. Aby zrozumieć, jak powinna przebiegać customer journey oraz na co zwracać uwagę, potrzebne są szersze wyjaśnienia, które znajdziesz w poniższym tekście.

czytaj więcej

Jak remarketing może wpłynąć na wzrost konwersji na naszej stronie? Sprawdź!

Remarketing to jeden ze sposobów na to, jak zwiększyć ruch i konwersję na Twojej stronie internetowej. Choć nazwa może kojarzyć z się z innym terminem – rebranding – są to dwa całkowicie różne rodzaje działania. W poniższym tekście zaprezentujemy, czym jest, jakie daje zalety jego wprowadzenie oraz w jakich sieciach reklamowych można go wykorzystać. Przeczytaj, a może stwierdzisz, że to coś, co jest Ci akurat potrzebne?

czytaj więcej

Breadcrumbs – dlaczego to tak ważny element nawigacji po witrynie

Breadcrumbs” to w dosłownym tłumaczeniu z języka angielskiego „okruszki chleba”. Ale co mogą mieć wspólnego okruchy chleba z Internetem? Otóż tym terminem określa się istotne elementy dobrze zaprojektowanej strony internetowej. Czym są, jakie jest ich działanie i jakie powinny być prawidłowe „okruszki”? Wyjaśniamy i doradzamy – zobacz już teraz!

czytaj więcej

5 najlepszych programów dla UX designera – wybierz najlepszy dla siebie!

Praca UX designera jest bardzo specyficzna. Wiąże się z tym także stosowanie odpowiednich, specjalistycznych narzędzi do działania. I jak w każdej pracy związanej z programowaniem, także i tutaj mamy szeroki wybór propozycji. Spośród nich wyłoniliśmy pięć uznawanych za najlepsze do zadań związanych z UX designem. Dowiedz się, w jaki sposób mogą pomoc w wykonywaniu obowiązków związanych z tym stanowiskiem oraz czym poszczególne programy różnią się od siebie.

czytaj więcej

Przyjazne linki – czyli o optymalizacji adresów URL

Czy wiesz, że już sam adres strony internetowej może pracować dla Ciebie i mieć bardzo pozytywny wpływ na SEO? Oczywiście nie będzie tak działać każdy, a jedynie odpowiednio przygotowany. Co musi mieć, aby określić go jako „przyjazny” zarówno dla użytkownika, jak i robotów wyszukujących Google? Wyjaśniamy i doradzamy – zobacz!

czytaj więcej

Gated content – czy opłaca się postawić na ekskluzywne treści?

Gated content” to określenie, które od pewnego czasu jest coraz częściej używane w marketingu internetowym. Jak można się domyślić, dotyczy treści (content). Ale co oznacza gated, czyli (w wolnym tłumaczeniu) „za bramą”? Nie jest to nic bardzo skomplikowanego, ale może mieć wpływ nie tylko na ruch na Twojej witrynie, ale również stanowić regularne źródło przychodu oraz umacniać świadomość marki. W poniższym tekście wyjaśniamy wszystko, co powinieneś na ten temat wiedzieć. Przeczytaj i dowiedz się, czy warto spróbować tego rozwiązania u siebie.

czytaj więcej

Wyszukiwanie obrazem, czyli krótki przewodnik po Google Grafika

Wyszukiwarkę Google zna praktycznie każdy użytkownik Internetu. Ale nie każdy wie, że firma ta udostępnia również usługę wyszukiwania obrazem. Funkcjonalność ta to Google Grafika i możesz wykorzystać ją nie tylko do tego, aby odnaleźć poszukiwane przez siebie obrazy, ale również w celu podniesienia widoczności swojej witryny. W jaki sposób zrobić jedno i drugie?

czytaj więcej

UX Researcher – ekspert od doświadczenia użytkowników

UX” to skrótowiec od angielskich słów „User Experience”, czyli „doświadczenie użytkownika”. „Researcher” oznacza natomiast „badacza”. Czym właściwie zajmuje się taka osoba? Z jakich narzędzi korzysta, aby stworzyć najlepsze środowisko dla użytkowników stron internetowych? Odpowiadamy na te pytania – zobacz i dowiedz się tego!

czytaj więcej

Design thinking – czym jest myślenie projektowe i jak je wykorzystać w swoim biznesie?

Myślenie projektowe” – czy to określenie coś Ci mówi? Jeśli nie, czas najwyższy to zmienić. Jest to bowiem metoda pozwalająca na odkrycie i wdrożenie innowacji, które sprawią, że Twój biznes rozkwitnie. Musisz jednak wiedzieć, jak podejść do tematu oraz w jaki sposób wykorzystać posiadane możliwości, aby osiągnąć swój cel. W poniższym tekście przybliżmy Ci ten temat oraz doradzimy najlepsze sposoby na jego wykorzystanie dla swoich potrzeb.

czytaj więcej

Grafiki do Internetu – o czym musisz pamiętać?

Mówiąc „grafika w sieci”, mamy zazwyczaj na myśli zdjęcia i ilustracje zdobiące daną witrynę internetową. Zasadniczo jest to prawda, jednak… nie cała. Dlaczego? Otóż grafika to także design strony, ikonki, przyciski i inne elementy wizualne – zarówno interaktywne, jak i statyczne. Ponadto dzieli się ona na wektorową i rastrową. Dla osoby prowadzącej lub tworzącej witrynę ważne jest także to, aby grafika wspierała SEO i była legalna.

czytaj więcej

RODO i polityka prywatności – dlaczego są niezbędne na każdej stronie?

Każdy, kto kiedykolwiek przeglądał strony w Internecie, z pewnością natknął się przy wchodzeniu na nie na wyskakujące okienko, informujące o korzystaniu z plików cookies i przetwarzaniu danych użytkownika w celu personalizowania treści lub reklam. Pojawienie się takich okienek jest spowodowane koniecznością przestrzegania RODO, czyli rozporządzenia o ochronie danych osobowych. Skąd się wzięło, na czym polega oraz dlaczego musisz mieć klauzulę o przetwarzaniu danych osobowych na swojej stronie?

czytaj więcej

QA i testowanie – dlaczego to niezbędny etap wdrożenia strony www?

„QA” to skrót od angielskich słów „Quality Assurance”. Po polsku jest to po prostu „zapewnienie jakości”. W przypadku strony internetowej ma to na celu zagwarantowanie jej sprawnego działania, a odwiedzającym ją użytkownikom – jak najlepszego doświadczenia (User Experience) podczas spędzania na niej czasu. Przełoży się to na zadowolenie internautów, a w dłuższej perspektywie będzie mieć pozytywny wpływ na jej konwersję i ruch na niej.

W jaki sposób przeprowadza się testy jakości strony? Dlaczego warto poświęcić na nie czas i środki? Czytaj dalej!

czytaj więcej

One step checkout – dlaczego warto go wdrożyć w naszym e-commerce?

Aby sklep internetowy odniósł sukces, a klienci chętnie do niego wracali, niezbędne jest zadbanie o każdy jego element. Liczy się całość i nie można zapomnieć dosłownie o żadnym aspekcie – zaczynając od samego wyglądu sklepu, poprzez interfejs użytkownika, na procesie płatności kończąc. One step checkout to rozwiązanie właśnie dla tego ostatniego kroku procesu sprzedażowego. Na czym polega i czy warto je zaimplementować na swojej witrynie?

czytaj więcej

Wybór domeny internetowej – dlaczego to takie ważne?

Wybór domeny internetowej dla Twojego biznesu nie wydaje się trudnym zadaniem. Jednak gdy przychodzi do działania, okazuje się, że nieprzemyślana decyzja może mocno zaszkodzić rozwojowi strony, a co za tym idzie – firmy. Dlatego tak ważne jest, aby domena spełniała szereg wymogów i aby uniknąć błędów, które mogą pojawić się podczas jej wyboru.

Jakie to wymogi i jakie to błędy? O tym w dalszej części artykułu – przeczytaj i dowiedz się tego!

czytaj więcej

Rebranding Webiso – case study

Chociaż na rynku istniejemy już od ponad 12 lat, nie ustajemy w zadawaniu sobie pytania nad celem naszej działalności i misją, która daje nam motywację do codziennego wysiłku. Chcąc zyskać większą świadomość w tym zakresie, ostatnie miesiące przeznaczyliśmy na opracowywanie kultury firmy, czego widocznym efektem był rebranding i gruntowne odświeżenie naszego wizerunku. Zapraszamy do zapoznania się z krótkim case study tego procesu!

czytaj więcej

SEO i SEM – czym się różnią i jak wykorzystać je w swoim biznesie?

„SEO” oraz „SEM” to dwa podstawowe pojęcia w dziedzinie pozycjonowania stron internetowych. Ogólnie mówiąc, opisują one szereg działań, których celem jest osiągnięcie przez daną stronę wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwarek internetowych. To zaś powinno przełożyć się na zwiększony ruch na stronie. Na czym polegają te działania i czym różni się SEO od SEM? Dowiesz się w poniższym artykule!

czytaj więcej

Social selling – co to jest i jak możesz to wykorzystać?

Social selling to trend w sieci, który od kilku lat zyskuje coraz bardziej na znaczeniu. W dosłownym tłumaczeniu możemy przetłumaczyć ten termin jako „sprzedawanie społecznościowe”, będzie to jednak niezwykle mylące. Dlaczego? Nie chodzi tu o sprzedaż bezpośrednią. Zatem czym jest social selling? Przeczytaj i dowiedz się!

czytaj więcej

Metodyki zarządzania projektami informatycznymi – poznaj najważniejsze!

Metodyka zarządzania projektem informatycznym to z góry ustalony sposób prowadzenia takiego projektu – organizacji pracy, rozkładu zadań, realizacji poszczególnych etapów, kontaktu z klientem czy rozplanowania czasowego. Najczęściej za wprowadzenie wybranej metodyki w danym projekcie odpowiedzialny jest project manager lub inna osoba zajmująca się jego koordynacją.

czytaj więcej

SXO – pozycjonowanie z myślą o użytkowniku

Każdy właściciel strony internetowej chce mieć na niej jak największy ruch. Jednym ze sposobów na jego osiągnięcie i zwiększenie jest oczywiście pozycjonowanie. Dużą rolę pełni w nim SEO, czyli optymalizacja treści na witrynie pod kątem wyszukiwarek internetowych. SXO to niejako „bardziej zaawansowane” SEO, a co za tym idzie – może przynieść znacznie lepsze efekty niż zwykłe. Na czym polega i jak można je wdrożyć? Wyjaśniamy – przeczytaj i dowiedz się tego!

czytaj więcej

Jak wybrać kolorystykę strony www? Praktyczne wskazówki

Projektowanie strony internetowej to konieczność nieustannego podejmowania rozmaitych decyzji projektowych. Web designer na etapie przygotowywania projektu graficznego ustala wygląd poszczególnych widoków i składających się na nie sekcji, ich wzajemne ułożenie, a także – kolorystykę strony.

czytaj więcej

6 wskazówek, jak zadbać o SEO podczas wdrażania strony internetowej

Częstą praktyką jest dbanie o działania związane z optymalizacją strony www dopiero po jej wdrożeniu – na etapie przygotowywania treści lub nawet jeszcze później. W tym wpisie chcieliśmy Cię przekonać, że o SEO warto myśleć jak najwcześniej – najlepiej już na etapie przygotowywania planu witryny. Pozwoli Ci to już od początku jej istnienia w sieci zadbać o jej wysoką widoczność w sieci oraz uniknąć konieczności wprowadzania czasem kosztownych lub czasochłonnych poprawek w przyszłości.

czytaj więcej

Prezentacja – niezbędny etap podczas wdrażania strony www #4 – prezentacja i poprawki

Niezwykle ważnym etapem w procesie tworzenia strony www stanowi jej prezentacja – zarówno przed całym teamem odpowiedzialnym za wdrożenie, jak i przed klientem. To doskonały moment, żeby przejrzeć się, jaki efekt przyniosły dotychczasowe prace nad stroną, oraz zastanowić się, co jeszcze można zrobić, aby ostateczny kształt witryny był jak najbardziej zadowalający dla zleceniodawcy.

czytaj więcej

O czym musisz wiedzieć, zanim zlecisz stronę www? #1 – specyfikacja

Postanowiłeś, że chcesz mieć nową stronę internetową? Znakomicie! Nie oznacza to jednak końca podejmowania kolejnych decyzji – w zasadzie jest to dopiero ich początek. Pierwszym etapem wdrożenia strony www powinno być bowiem opracowanie szczegółowej jej specyfikacji – bez niej witryna będzie nieprzemyślana, a co za tym idzie, nieskuteczna.

czytaj więcej

UX – dlaczego tak ważne jest User Experience na stronach www?

Najogólniej mówiąc, UX (ang. user experience), jak sama nazwa wskazuje, zajmuje się dbaniem o pozytywne doświadczenia użytkownika płynące z użytkowania danego produktu. Choć w zasadzie dziedzina ta dotyczy niemal każdego rodzaju wytworów człowieka, szczególną popularność zdobyła ona w szeroko pojętym świecie IT – najczęściej o user experience mówi się w kontekście projektowania aplikacji, sklepów i serwisów internetowych, oprogramowania lub urządzeń elektronicznych.

czytaj więcej

Storytelling – jak wykorzystać go w budowaniu swojej marki

Co to jest storytelling?

Storytelling, czyli marketing narracyjny, to, mówiąc najprościej, budowanie opowieści wokół marki. Tradycyjny język marketingowy, skupiający się na opisywaniu zalet firmy czy produktu, powoli odchodzi do lamusa. Ludzie, bombardowani przez lata nachalnymi marketingowymi treściami, „uodpornili się” już na nie. Obecnie, aby przyciągnąć ich uwagę, trzeba zaproponować coś niestandardowego. I to właśnie robi storytelling: zachęca do wybrania określonej marki, ale w sprytniejszy sposób – poprzez odwołanie się do emocji odbiorców i wyznawanych przez nich wartości.

Jak zatem wygląda komunikat stworzony w duchu storytelligu? Zamiast prostego, niezbyt kreatywnego tekstu w stylu „wybierz nas, bo nasze produkty lub usługi wyróżniają się najwyższą jakością”, zaciekawi odbiorcę opowieścią – fikcyjną lub prawdziwą anegdotą, która pozornie będzie niepowiązana z marką, jej puenta będzie jednak w jakiś sposób do niej nawiązywać. Ważne, by nie używać zbyt bezpośredniego języka – techniki storytelligowe unikają nachalności i mówienia „wprost”, zamiast tego odwołują się do wyobraźni odbiorcy i pozwalają mu samodzielnie wyciągać wnioski. Stąd tak ważne jest, by fabuła owej historii, mimo całej swojej opowieściowej otoczki, była stosunkowo prosta i jednoznaczna – tak, by odbiorca po zapoznaniu się z nią natychmiast rozumiał, jak znajduje ona swoje odzwierciedlenie w funkcjonowaniu naszej firmy.

Storytelling w Twoim biznesie

Nie zawsze storytelling wiąże się z koniecznością wymyślania skomplikowanych historii. Chodzi tu o to, by za komunikatem marketingowym stało coś więcej – emocje, idee, określony styl życia. Czasem wystarczy więc ubrać swój przekaz marketingowy w odpowiednie slogany i hasła, które dadzą odbiorcy wrażenie, że wybierając Twoją firmę, wybiera określony stosunek do świata.

Storytelling może być używany na różnorodne sposoby. Może w nim chodzić o doraźne rzeczy, takie jak sprzedaż określonego produktu czy usługi, ale też celem może być długofalowe działanie, takie jak kreowanie spójnego wizerunku firmy. Przypomnij sobie nazwy kilku wybranych marek z różnych branż i pomyśl, jakie skojarzenia one w Tobie wywołują. Wiele znanych firm kojarzy się ludziom w ściśle określony sposób, z pewnymi emocjami i wartościami. To właśnie jest storytelling – budowanie spójnego i przemyślanego wizerunku w oparciu o opowieść, nawet jeśli takie działanie praktykowane było jeszcze przed wymyśleniem i popularyzacją tego hasła.

Warto podkreślić, że storytelling ma zastosowanie nie tylko w komunikacji firma – klient, ale także firma – pracownicy. Wiele marek wykorzystuje storytelling w budowaniu swojego pozytywnego obrazu jako pracodawcy, tak zwanym employer brandingu. Takie miejsca pracy, publikując na przykład ogłoszenia dotyczące poszukiwania kandydata na określone stanowisko, poza standardowymi wymaganiami odwołują się na przykład do kultury firmy, podkreślając, że nowy pracownik będzie miał aktywny udział w jej tworzeniu.

czytaj więcej

Co składa się na koszt strony internetowej?

Kiedy przeglądamy Internet w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie, „ile kosztuje strona www”, możemy zauważyć, że ceny za tworzenie stron internetowych oferowane przez różne agencje mogą się od siebie znacząco różnić. Z czego wynika ta rozbieżność?
czytaj więcej
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Webiso Domiński, Maziarz Sp. J. z siedzibą w Krakowie, ul. Tatarska 5, NIP: 677-234-88-58. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielania odpowiedzi na Pani/Pana pytania i wnioski zawarte w formularzu kontaktowym. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne, aby otrzymywać odpowiedzi od Administratora. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, co oznacza, że przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora. Prawnie uzasadnionym interesem Administratora jest komunikacja z użytkownikami strony internetowej. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do udzielenia Pani/Panu odpowiedzi na pytania i wnioski. Pani/Pana dane osobowe mogą być też przetwarzane po tym czasie, do upływu terminów przedawnienia ewentualnych roszczeń. Ma Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Ma Pani/Pan również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy dotyczące przetwarzania danych osobowych. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

Bezpłatna konsultacja

Wspólnie sprawdzimy czy nasze rozwiązania mają sens w Twojej firmie.

    Ogólne rozporządzenie o ochronie danych ?